fredag 18 december 2009

Längesen nu

Nu var det på tok för längesen jag bloggade. Ska försöka summera den senaste tidens aktiviteter.

I måndags var jag, Hanna och Sarah uppe på klubben och tränade. Och vilken träning sen! Jag har fått lite tips från Andreas hur jag ska förbättra Egons slalomteknik och nu börjar träningen ge resultat. Mycket lek och inga krav. Han har hoppat lite i slalomen som en känguru men nu börjar han komma ner mot marken och i måndags låg han som ett streck. BÄSTA Egon! Vi körde även en enkel hoppkombination och hej vad det går. Matte får nog börja löpträna på allvar om hon ska hänga med i den här farten. Efteråt kändes det som att vi hade vunnit VM. Jag var sjukt nöjd och Egon med.

Resten av veckan har följts av långa promenader i skogen med pannlampa. Egons favorittjej Janis har varit med till Egons stora förtjusning. I torsdags fick hon till och med följa med oss hem efter en två timmars promenad i mörker. Matte Hanna skulle spela beach volley så Janis fick vara hos oss en stund så hon slapp vara ensam. Inte mycket till besvär kan jag tala om. Hur go som helst.

I fredags hade jag mina arbetskamrater hemma för lite julmys. Egon charmade byxorna av varenda en. Tamsin var till och med beredd att ta med honom hem trots att de redan har huset fullt med hundar och andra djur. Han kan konsten lilla Egon, att få alla på fall.

Vi har även anmält oss till MyDog nu. Egon ska ställas ut på lördagen så nu tränar vi på att stå och gå i utställningskopplet. =)

1 kommentar: