tisdag 11 september 2012

Vi har nått årets mål!

Ja, detta trodde jag inte skulle hända men i helgen tog jag och Egon sista pinnen i agilityklass 1. Känslan när vi gick i mål och jag inser att vi är felfria var helt obeskrivlig. Det gjorde inte saken sämre att det var ett grymt bra lopp och att vi vann :).

Vi har slitit, kämpat och tränat och tydligen har det gett resultat. Nu ser jag verkligen fram emot att ha en klass 2-hund på heltid.

Egon har mognat en hel del under 2012. Han är mer jämn, har bättre kroppskontroll och lägger nu energin på rätt saker. Han blir t.o.m. trött efter ett agilitypass vilket känns som ett ganska bra kvitto på hur han använder sin energi. Nu går det inte bara snabbt utan han tänker också.

Mot nya mål och nya utmaningar!

1 kommentar:

  1. Ni har slitit och fått lön för mödan. Jag gläder mig enormt åt er målgång och vet att nya mål formuleras i skrivande stund. Ni imponerar, om och om igen. Gratulerar! Egon har vuxit ur tonåren och du Hundungdom, nu jäklars!

    SvaraRadera