måndag 2 november 2009

Gk Grytkaraktärsprov och Gk Apporteringsprov

Hillerstorp 2009-10-31







Världens Bästa Egon har gjort det igen! Ett godkänt karaktärsprov i grytet och ett godkänt apporteringsprov på en och samma dag.



Självklart var jag och Egon först ut av alla ekipage. Matte höll på att spy av nervositet. Skakandes släppte jag in en väldigt taggad Egon i grytet. Jag satte mig på pallen och väntade på att han skulle utföra sitt jobb. Och visst jobbade! När domaren bad mig att kalla ut hunden tänkte jag "Yeah right!". Men mot min förvåning kom Egon krypandes när jag kallade in honom, dock något ovilligt men kom gjorde han. Fortfarande skakandes lyfte jag upp min lilla guldklimp. Domarens utlåtande: "Givetvis godkänt". Jubel och beröm utbröt och Egon pussades på flitigt.


Efter lite korvgrillning och fika var det dax för apporteringsprovet. Och vem var först tror ni? Jo, Egon och jag så klart. Det var bara att bita ihop och köra på. Egon var taggad när han släpptes in. Han tvekade lite när han kom fram till räven men efter lite stöd från matte drog han i den. Jag hörde tydligt när han hade den i munnen och kunde lägga in berömmet på exakt rätt tillfälle. Han kämpade och kämpade och till slut kom både Egon och räven ut. Matte var stolt som en tupp som vanligt. Världens bästa Egon! =)


Två godkända prov av två möjliga. Vilken dag! Vi packade in oss i bilen igen och körde hem mot Stuvered där det vankades födelsedagskalas med smörgåstårta. Hundarna busade och vi människor fikade. Egon fick ett ursnyggt halsband av snälla Anna från out-n-out. Ett rött med reflex =).


Trötta och väldigt nöjda styrde till sist jag och Egon hem mot Göteborg.


Tack alla som var med och gjorde detta till en trevlig dag!

1 kommentar: