fredag 16 juli 2010

No. 1


Lyxboendet!

Då har han gjort det igen. Egon, Lisa och jag åkte tillsammans med Elin och hennes borderbrudar till Bjuv förra helgen för att starta vår andra officiella tävling. Resan dit gick väl som vanligt när jag och Elin ska göra något tillsammans, åt skogen =). Vi hamnade tillslut i en kohage och då kände vi att vi behövde förstärkning så efter mycket om och men fick vi tag på Linda som guidade oss sista biten fram till stugan. Puh säger jag bara! Det blev ett par timmars sömn innan klockan ringde.

Dag 1: En disk då Egon hade lite mycket fart i benen och matte var allmänt tankspridd. Men dagens lycka kom i agilityklassen där vi faktiskt VANN!! Hör och häpna, Egon tar sin första pinne på sin andra officiella tävling. Lyckan vär överväldigande och jag började nästan gråta. Min bästa Egon! Fan vad bra han går ibland, bara jag är med och håller fokus.

Dag 2: Två snurriga lopp. Kan ha berott på värmen och lite sömn men jag var verkligen inte med för fem öre. Dåligt av mig då lillprinsen förtjänar bättre. Men men, man kan ju inte alltid vara bäst, eller? =) Elin och Stella var i alla fall bäst då dom tog hem segern i agility 2:an. Grattis bästa Elin!!!



Kärlek på hög nivå

Två härliga i gott sällskap och med värmerekord. Jag har aldrig varit med om att man svettas så det rinner bara man sitter still, men nu har jag. Tant Lisa fick sig en stunds avkoppling med massage. Det är hon mer än värd min lilla prinsessa. Massören sa att hon kändes väldigt fin i kroppen för att vara så gammal. =)


Kvällsmys efter segern

Lyckas inte ladda upp filmen på segerloppet så den får komma senare.



Världens bästa Egon!

1 kommentar:

  1. Utan sin matte hade inte Egon haft vidare koll på vad han ska göra på aglitybanan. Sedan att hon letar hus i kohagar och springer motsols, eller hur det nu var, det kan han och alla vi andra leva med. Ni är underbara och genererar stora portioner med stolthet hos oss som fött upp Egon och hans föräldrar!

    SvaraRadera