lördag 29 maj 2010

Världens Bästa Egon!!


Heja oss!!!

Idag har vi varit på Kind BK för att tävla lite agility. Ett agilitylopp och två hopplopp stog på dagens schema. Jag lyckas självklart försova mig och Elin ringde lite i småpanik och undrade om jag var vaken. Det var jag INTE kan jag tala om. Upp som en raket ur sängen, irrade runt lite i lägenheten innan jag hade klätt på mig och fixat mat till hundarna. Sen var det bara att älga ner till bilen för att hämta upp Elin. Resan dit gick bra.

Väl framme på tävlingplatsen inser vi att banvandringen var för samtliga storlekar och den hade vi missat. Bara att bita i det sura äpplet och titta noga på smallekipagen hur banan gick.

Vi gick in på banan helt utan förväntningar. Vi fick en rivning i en sväng vilket vi inte kunde ha gjort så mycket åt. In i mål nästan felfritt. Kontaktfält som satt som berget och en slalom ingång som heter duga. Helt sjukt bra!! När resultaten kom upp ser jag att vi VANN!!! Vilket grej, Egon 19 månader går in och plockar hem seger! Tyvärr hann vi inte filma detta vilket var lite synd eftersom det var det bästa loppet.


Hoppklass A, disk men ett bra lopp efter tunnelbesöket =)

Hoppklass A hann vi i alla fall banvadra inför. Det kändes helt okej på banvandringen förutom starten. Egon fullkomligt älskar tunnlar och det låg en tunnel rätt lockande. För övrigt är jag supernöjd med loppet när vi väl hittade till slalomen.


Hoppklass B, 2:a plats!!

Hoppklass B fick vi till ett till bra lopp. Något vida svängar på en del ställen men annars grymt. Svängen efter hinder nummer 3 snuvade oss på segern men vem klagar liksom? En andra plats är riktigt, riktigt bra det med. =)

Vem kunde tro detta när vi styrde bilen till tävlingen imorse? Inte jag iaf =). Men träningen har verkligen gett resultat. Nu sitter jag här med en sån där skön känsla i kroppen och med en liten svart/vit hund snarkandes på mina fötter, Världens Bästa Egon!!!


Tack Elin, Eva-Britt och Helena för trevligt sällskap, hejarop och grymma prestationer!

3 kommentarer:

  1. Ziggy och Bella lyfter på kepsen och gratulerar.

    SvaraRadera
  2. Jag hejar på er!! :) Duktiga Beggie och Emma!

    SvaraRadera
  3. Jaha ja, så det är det du håller på med nu för tiden:D

    SvaraRadera