tisdag 23 mars 2010

Våren är här och vi älskar det!




Solen tittar fram! Plusgraderna tittar fram! Regnet tittar fram! Lyckan är överhängande när grusplanen ligger fri från is och snö. ÄNTLIGEN kan vi träna ute igen och som vi har längtat. Söndagen bjöd på en heldag tillsammans med Elin och Freja. Emma P och Theo tittade också förbi på en liten promenad och ett lydnadspass.

Vi började dagen med en promenad i blåsten. Sedan byggde Elin och jag några kombinationer som vi gjorde sist på Jennyträningen. Egon hade fullt fokus idag. Kändes hur bra som helst. Och vilken fart han har!! Vi har ju mest kört på matta och lite i ridhus i vinter men på gruset kunde han verkligen ta i och satsa. Slalomtekniken har förbättrats avsevärt efter tipset jag fick från Anna när vi var i Fristad. Han ligger ner mer och suger riktigt bra. Kändes som att hela Ägget hade mognat, kanske snart får börja kalla honom kycklingen istället =).

Vi fortsatte även vår träning på "ut". Vi fick till några riktigt tajta och snygga svängar när JAG gjorde rätt och när JAG körde mer offensivt. Nu är det slut på invalidhanden! Jag börjar lära mig men det kommer ta tid. Efter att ha handlat Lisa på ett och samma sätt i 10 år är det lite klurigt att lära om, men visst kan man lära gamla hundar att sitta?

Slutsatsen: Egon är världens bästa hund!!! Snart är matte ikapp...heja, heja!!


Det hela slutade med en obligatorisk fika på haket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar