lördag 3 april 2010

Framsteg i ösregnet....


En tupplur på badbryggan en skön sommareftermiddag. Snart är vi där!!


I torsdags vankades det träning. Wiiiihoooo!!! sa jag och Egon. Vi hämtade upp Hanna och Janis vid 17.30 och styrde sedan upp mot klubben. Det blåste en hel del och när vi var redo att ge oss ut på uppvärmningspromenaden satte regnet igång. Men som ni alla vet så finns det inget dåligt väder, bara dåliga kläder! Så vi traskade torsdagsrundan och hade det gott.

Väl tillbaka på planen byggde Hanna upp en kombination med ett halvt staket, gungan rakt ut i ingenstans, och slalom där vi skulle träna på att lämna hunden. Vi traskade runt en stund och funderade på hur vi skulle springa. Jag och Egon var först ut. Hej vad det går när Egon sätter fart. Men han är fortfarande svängbar. Gungan och slalom gick bra, han slutförde hindrena när jag låg bakom vilket var hela poängen och jag var jättenöjd med de bitarna. Sen kom vi till staketet. Att det ska vara så svårt Emma Nicklasson. Även fast jag har en Hanna som står och skriker "VÄND, VÄND, VÄND!!!! OFFENSIVT NU EMMA, OFFENSIVT!!!" så gör jag det ändå inte. Förbannat!! Nog om det, vi tog en liten paus och tittade på dem andra en stund. Jag var svettig efter min lilla runda men efter att ha stått i ösregnet, som förövrigt låg lodrätt, så kände jag att det började bli lite kallt. Första droppen rann längs vaden och det var då det kunde konstateras: Det finns dåliga kläder!! Men vad gör man inte för denna underbara sport.

Efter en liten paus körde jag och Egon slalom till staketet. Och nu jäklar hade Emma Nicklasson fått fart under fötterna. Bästa Elin jublade av förtjusning när fröken Nicklasson susade förbi och Egon låg som ett streck längs hindrena. Jag kan, bara jag ger mig f*n på det.

Två nöjda brudar i 20-årsåldern,åkte hem helt dränkta, en med byxorna nere vid föttern. Och tro det eller ej men idag blev det ingen fika =) Tack brudar för ännu en bra träning!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar