söndag 18 april 2010

Skogshuggaren Egon

Idag tog vi sovmorgon allihop. När vi väl hade kravlat oss ur sängen åkte vi upp till klubben för att träffa Elin och hennes flickor för en långpromenad i skogen. Vi gav oss iväg på en tur som tog drygt 2 timmar. Det var hur skönt som helst. Hundarna busade runt som bara den. Egon tog årets första simturer i den fina sjön som vi gick längs med.

Väl tillbaka satte Elin och jag igång med skitjobbet. Att montera isär vår gamla balansbom. Det var lättare sagt än gjort kan jag tala om. Men Elin och jag i kombination slår aldrig fel. Vi kom på små kluriga lösningar på alla svårigheter som kom upp och tillslut låg balansen i tusen delar. Mission complete!!

Elin åkte hem för att göra sig vacker inför en dejt. Jag stannade kvar och väntade på Cecilia och Maggie som skulle upp och hålla kurs. Vi tog en lite promenad runt Ulla och sedan blev det lite träning för Egons del. Idag lite annorlunda. Vi körde mest lydnad. På planen står det ett par stubbar som Egon brukar göra konster på. Vi använde oss av den mindre varianten för att lära oss det ni kan se på filmen. 15 min senare hade vi resultatet som man ser på filmen =). Han är så himla rolig att jobba med, och jag tror att ni förstår varför.




Världens bästa Egon!!

4 kommentarer:

  1. Aaah, gulleägget vad söt han är! Det måste Freja också få prova! :-)

    SvaraRadera
  2. Egon ser ut att leva det roligaste hundliv man kan tänka sig. Dessutom är jag övertygad om att det smitta av sig på världens bästa Lisa. Pussa dom!

    SvaraRadera
  3. Söt och underbar! Vilket team, kort sagt!

    SvaraRadera
  4. Åh nu sitter jag och skrattar :) Heja Beggie! :)

    SvaraRadera