onsdag 21 april 2010

Underbara gräs


Foto: Emelie Magnusson, www.hundliv.webb.se

Äntligen har vi haft våran första träning på gräs. Helt underbart. Inget släpande av hinder, skönt att springa på och hundarna tar i det där lilla extra.

Kl 17.00 styrde jag och hundarna bilen mot Kungälv för att träffa Hanna, Rosa, Nettan, Andreas och Sonja hemma hos Sonja. Jag önskar verkligen att jag också kommer att få bo så fint någon gång i livet. Vi började med en liten promenad och sedan åt vi sushi som Rosa hade köpt med sig, tack!

När alla var mätta och belåtna körde vi ner några hinder till planen och sedan satte banbygget igång. Minna och Max anslöt efter en liten stund. Hanna och Rosa hade tagit med sig en klass 3 bana som vi skulle springa. Hundarna fick springa runt och busa lite medan vi människor byggde bana. Jag kände mig mest förvirrad när jag gick banvandring men fick tillslut till det. Egon var lite okoncentrerad idag. Sprang och kollade på annat emellanåt. Men vi fick till några bra grejer och jag är nöjd med dagen. Nettan hjälpte mig med slalomingången där vi hade störst problem. Det där osynliga kopplet har jag glömt bort totalt men när jag använde det så satt det som en smäck. Vi avslutade bra och det är det viktigaste. Tack tant Nettan!

När träningen var slut fick Egon och Zlatan busa lite. Hej vad det går när grabbarna sätter fart =)

Vi avslutade det hela med lite fika och skitsnack. En mycket trevlig vårkväll och vi hoppas på fler framöver. Tack alla för gott sällskap!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar