torsdag 11 november 2010

Lydnad är ju riktigt skoj



Lilla, lilla Egon är så himla bra! Det är en fröjd att träna med denna krabat. Så obekymrad och glad hela tiden. Man blir lite varm i hjärtat måste jag säga.

Idag har vi varit uppe på klubben tillsammans med Elin, Sarah, Emma och Maria. Vi började med en pannlampepromenad runt militären och sedan blev det lydnadsträning.

Jag fokuserade mest på fritt följ. Egon vill gärna flyta iväg och hamna för långt fram så vi har nu gått tillbaka i träningen lite och det blev faktiskt lite bättre redan idag. Det är svårt att få en liten hund till rätt position men det börjar ta sig och jag vet att det kommer blir riktigt bra med lite träning. Fick bra tips från både Elin och Emma som jag hade användning för. Tack!

Jag påbörjade även inlärningen av ställande under gång. Elin visade mig en riktigt smart metod som fungerade prima. Den går ut på att man har hunden framför sig och sedan backar man. Tillslut stannar hunden och då belönar man och ger sedan frikommando. Tro att detta kommer bli bra faktiskt.

Vi avslutade det hela med ett besök på haket. Hanna tittade förbi coh det blev en del skratt som vanligt. Tack flickor för en som vanligt trevlig kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar