måndag 8 november 2010

Välbehövlig träning



Är nyss hemkommen. Hundarna är överlämnade till mormor och jag är helt färdig. Hundarna har i vanlig ordning varit hos mormor Maggan idag. Jag slutade tidigt så vid 12 kom mamma förbi och lämnade dem. Vi mös i soffan samtidigt som jag skrev på mitt arbete.

Vid 6-tiden begav vi oss bort till Delsjön för att springa 8:an. Kändes riktigt skönt att jag orkade springa så långt som jag gjorde och jag höll bra tempo. Lisa tyckte att det var ganska onödigt att springa men fick upp tempot efter ett tag. Även gamla tanter ska hållas i form.

När vi kommit halvägs får jag ett sms från Sarah och inser snabbt att jag har glömt bort min träningstid för Jenny. PANIIIIIK!! Med gråten i halsen försöker jag febrilt få tag på folk för att lösa detta. Det hela slutade bra och jag fick hoppa in i sista gruppen. Vi slog på en högre växel sista biten och sen var det bara att köra rally ner till Kungsbacka.

När vi kom fram hade de andra inte hunnit så långt och jag behövde inte ha allt för dåligt samvete. Träningen gick riktigt bra. Jag inser mer och mer att jag måste träna mer själv. Det är inget fel på min hund, det är jag som är seg. Men hur som helst så tränade vi på framför- och bakombyten. Jag fick även in lite träning på blidbyten som jag verkligen behöver. Vi avslutade med en rolig sväng som hade många olika lösningar och Egon var verkligen jätteduktig.

Nöjda med vår träning gick vi av hundarna och sedan styrde jag och Sarah bilarna mot Gyllene Måsen. Dör mötte vi upp mamma som tog med sig mina små pärlor.

Tack Linn, Nettan och Sarah för att jag fick hoppa in i er grupp och tack snälla Jenny för att du stannade kvar =).

1 kommentar:

  1. Sv: Låter sååå bra men icke sa Nicke! Ikväll är pappa bokad :) Men SNART :D

    SvaraRadera