lördag 26 september 2009

Då försöker vi igen

Jag ska ta mig i kragen och bli bättre på att uppdatera. Har legat sjuk i över en vecka så det har inte hänt så värst mycket som tur är. =)


Egon har varit i Hillerstorp, Småland, och hälsat på en livs levande grävling. Som gröngöling på detta område kan man skatta sig lycklig att man har en sån fantastisk hund som visar hur det ska gå till. Inga konstigheter överhuvudtaget. Egon var helt enkelt grym. Han jobbade självständigt och med självförtroende vilket är ett bra kvitto för min del. Tant Lisa fick också skälla på grävlingen. Hon är för härlig. Hon gjorde så snällt vad vi bad henne om precis som vanligt. Ännu en trevlig dag i trevligt sällskap.


Lite agilityträning har det faktiskt blivit. Tillsammans med Cecilia, Patric, Buddy och William såklart =). Tränade slalomingångar från sväng. Gick faktiskt riktigt bra. Men ibland får man plocka ner den lilla mannen på jorden. Mycket spring i benen resulterar i ofokuserad hund. Men så är han ju bara 10 månader vilket man inte alltid tänker på. Sen blev det lek i skogen =).


Gick 8:an i Delsjön. Mot Egons vilja blev det koppelpromenad hela vägen. Bra träning men Egon hade hellre sett att jag stoppade det sabla kopplet i fickan så han fick röja i skogen. Jag kan säga att han var helt slut när vi hade bråkat oss igenom 8 km i koppel. Hahahahaha! Lisa hade nog hellre varit hemma i soffan men Lars och haft myskväll. Hon börjar bli lite bekväm den gamla damen =).

1 kommentar:

  1. Heja Egon! Våra nya stjärnor, Egon, William, Ice, Zlatan & Lira! :)

    SvaraRadera