måndag 28 september 2009

Framsteg

Har precis kommit hem från klubben. Hämtade Cecilia direkt efter jobbet och åkte sedan upp till Sisjön. Blev först en härlig promenad i stormen =). Hundarna busade runt i skogen och jag och Cecilia strosade efter i ett väldigt behagligt tempo.

Sedan blev det lite agilityträning för Egon och Patrics del. Vi byggde en liten slalomkombination som vi sedan körde åt alla möjliga håll. Egon börjar verkligen mogna till sig. Han har varit lite väl "upptagen" med andra saker vilket har resulterat i att träningen har stått lite still. Men skam den som ger sig. Han visar ett fint hindersug. Vi körde precis samma kombination igår och i dag kändes det som den satt lite bättre. Bra ingångar till slalom, både höger och vänster och jag börjar nu kunna skicka honom lite vilket nog kommer vara användbart i framtiden med tanke på att han är ganska snabb. Jag ska försöka lägga upp lite filmer.

Vi avslutade passet med lite passivitetsträning. INTE Egons favorit. Men efter mycket gnäll och hängade i kopplet så kan han faktiskt koppla av och lägga sig. Min lilla prins =).

Kontaktfälten börjar också bli riktigt bra. Jag kan nu springa förbi honom på kontaktfälten utan att ge kommando och han sätter sig så fint precis som han ska och väntar på "släppkommandot". Igår provade vi även däcket för första gången, och idag kunde han det. Han är helt otrolig. <3




Nu blir det mys i soffan och Svenska Hollywoodfruar!!

1 kommentar: