tisdag 5 januari 2010

Hund hela veckan!

Denna veckan står det bara HUND på schemat.

Gårdagen spenderade jag och mina små älsklingar uppe på klubben tillsammans med Sarah och Combat. Jag och Sarah ska köra ett parprogram på MyDog som uppvisning. Vi körde samma program förra året men minnet behövde fräschas upp en aning. Så jag, Lisa, Sarah och Combat slirade runt på isen på grusplanen.

Lisa var helt galen. Hon skällde och hoppade och gjorde tokigheter. Nästan så man funderade på om man tagit fel hund ;). Men jag gråter inte för detta. Lisa fyller snart 11 år men är pigg och fräsch som tusan. Hon njöt i fulla drag när vi tränade och jag med.

Sen blev det en promenad i mörkret på militärfältet. Tur att det ligger snö kvar så man ser lite iaf.

När vi kom tillbaka tränade jag lite lydnad med Egon. Helt underbart! Fotgåendet sitter nu riktigt bra även i svängar. Det har lönat sig att bara träna position med lilla kotten. Sen busade vi lite och tränade lite på att backa. Backa sitter nu som berget och jag kan även kommendera på avstånd så nu tränar vi på "backa-snurr/runt".

I kväll ska vi in till Svenska Mässan alla tre för att träna lite inför våra uppvisningar. =)

Ska försöka lägga upp lite bilder här snart också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar