söndag 10 januari 2010

MyDog 2010

Hundar, hundar och ännu mera hundar. Fyra hela dagar med massor av skoj på MyDog, Svenska Mässan.


Lisa och jag var med på uppvisning i finalringen både fredag och söndag. På fredagen när vi skulle fixa musiken inför fresstyleuppvisningen visade det sig att vår skiva var spårlöst försvunnen. Kris och panik!! Det hela slutade med att jag och Lisa fick gå in i ringen och bli intervjuade av Nettan. Vi pratade lite om varför just jag och Lisa kör freestyle och sen berättade vi och visade hur man lär in några olika rörelser. På söndagen gick det bättre. Ny skiva fanns på plats och Lisa var taggad till tusen. Musiken hackade såklart lite i början men ordnade till sig efter några sekunder. Jag var riktigt nöjd och Lisa var superglad. Hon älskar verkligen att visa upp sig. Efter freestylen var det agility uppvisning och självklart var jag och Lisa med. Även här var Lisa taggad och gjorde några kanonlopp. Älskade Lisa! <3. Takterna sitter fortfarande i den gamla damen. Film från söndagen ligger längst ner =)








På lördagen fick Lisa stanna hemma för då var det Egons tur att visa upp sig. Egon skulle visas i utställningringen. Vår första officiella utställning! Jag var riktigt nervös innan men det släppte när jag vi väl fick komma in i ringen. Egon skötte sig exemplariskt och visade verkligen upp sig. Stog stilla och gick riktigt bra. Vi fick bra kritik men jag hade trimmat honom lite väl tätt inpå utställningen vilket gjorde att domaren inte kunde bedömma hans pälskvalité. Det hela slutade med ett KEP. Schysst av domaren egentligen istället för att ge honom en 2:a. Eftersom vårt mål med utsällningen var att gå in och visa upp oss på ett snyggt och trevligt sätt så är jag huuuuur nöjd som helst. Och detta var inte sista gången man kommer se superduon E&E i utställningsringen, det kan jag lova. Egon njöt i fulla drag och även matte. Nästa gång blir det trimning 6-8 veckor innan. =)




Shopping hanns såklart också med. Ska försöka domkumentera mina inköp någon dag.


Så var vore livet utan våra underbara hundar? Mitt hade varit väldigt tomt iaf =)

2 kommentarer:

  1. Åh vad ni är FINA. Egooon gullgubben! E&E har verkligen framtiden för sig. Och tänk om uppfödare A hade haft mindre flytt och skriverier och mer päls och trimtänk i huvudet runt... säg... 1a advent, då hade domaren sluppit vara schyssst och kunnat se helheten och bara vara rättvis och se till helheten istället. Hrrmmm. Men som Shakespeare sade - vidare, vidare... Jättekul att få se filmen;-). Hälsa mamma M och tacka för våranses bästa Egon på catwalken!!

    SvaraRadera
  2. Surt .....
    Men det är bara att köra på, själv tror jag mer på jakt än utställning =)

    Bella med familj

    SvaraRadera