onsdag 20 januari 2010

Mörkerpromenad och tips från coachen

Scoones Saba, 1999-01-19
Grattis älskade Lisa på 11-årsdagen! <3
Du och jag föralltid




Igår möttes Hanna, Rosa och jag uppe på GMBK för en härlig promenad. Snön ligger fortfarande i skogen och det är fantastiskt vackert. Vi traskade torsdagsrundan och hundarna Lisa, Egon, Janis, Fanny och Lova busade runt. Egon tyckte inte alls att matte var någon kul prick utan skulle bara busa med tollarebruden Lova. Jag blev riktigt arg på honom faktiskt. Han är ju i den värsta åldern just nu och lite trots kan man ju tåla, men det finns en gräns =). Mysigt hade vi iaf och jag gick nästan ner i spagat på ett ställe så ett gott skratt blev det oxå.

Väl tillbaka på klubben tränade vi lite lydnad. Fotgåendet blir bara bättre och bättre och klickern har verkligen gjort mycket för vår träning. Sedan fick vi några bra tips från Hanna hur vi ska börja träna in våra byten. Vi tränade över ett hopphinder bara och det gick verkligen kanon. Även här var klickern otroligt användbar.

Ikväll börjar vår studiecirkel i tävlingpsykologi. Ska bli riktigt roligt. Ska nog försöka åka upp till klubben en stund innan och träna lite mer byte med min prins.

Hoppas på att kunna hyra en inomhushall på söndag. =)

1 kommentar:

  1. Grattis i efterskott till Lisa! Hon och min Ninja delar födelsedag minsann. Våra fina alfaflickor ;-)

    Mer om vårt möte framöver på en annan lina!

    SvaraRadera