torsdag 6 maj 2010

Ankan i Falkenberg



Egon och jag har nu varit på vår andra träning för Jenny Damm i år. Detta besöket var välbehövligt.

Jag fick åka tillsammans med snälla Rosa och vi hade trevliga samtal både på vägen dit och hem. När vi anlände gick vi en sväng med hundarna för att värma upp och strax efter kom Jenny. Rosa ville träna på att styra hunden in emellan hinder så Jenny byggde snabbt upp en kombination. När vi gick banan tänkte jag: Herregud! Hur ska detta gå? Men då åkte stoppskylten upp och jag tog genast tillbaka min tanke. Jag har ju en grym hund!! =)

Rosa började och det hela slutade med att Jenny plockade fram "Ankan". Vi fick oss ett par härliga skratt och jag trodde jag skulle klara mig från "Ankan". Så var det vår tur. Detta slutade med att Jenny tillslut sa: Näääee Emma!! Vi får ta till "Ankan"!! Hahahaha...ojojoj, det här med agility är verkligen svårt men jag måste säga att "Ankan" hjälpte både mig och Rosa väldigt mycket och tillslut satt det.

Jag fick i läxa att träna in "back". Hunden ska då hoppa hindret framför sig men snabbt runda hinderstödet och komma tillbaka. Jenny visade med Egon hur jag skulle göra och det såg fantastiskt enkelt ut. Sen var det min tur och jag måste säga att det gick faktiskt riktigt bra. Läxa nr:2 var att träna slalom åt alla möjliga håll, med störningar, lämna honom, ja allt konstigt man kan komma på i princip.

Jag var riktigt, riktigt, riktigt nöjd med passet men man kan ju inte vara annat när man har Världens Bästa Egon!!! <3

1 kommentar:

  1. Det där med Ankan får du fördjupa vid tillfälle! Jag associerar vitt, brett och vansinnigt :-O

    SvaraRadera