onsdag 13 oktober 2010

Äventyr i Greggered

Igår sög det i träningstarmen (om man nu kan ha en sådan?). Kände mig taggad efter helgens tävling. Hur som haver så nappade Linn på mitt mass-sms så jag packade in mig och hundarna i bilen och åkte ut mot Greggered.

Hundarna fick busa en stund hemma hos Linn innan vi åkte bort till Håkans bana som vi så snällt fick låna. Egon har funnit en ännu en ny vän här i livet, Malva. När dem hade röjt av sig det värsta åkte vi iväg.

Vi byggde upp en kombination som var från helgens Ag 3. Linn ville ta revanch =). Jag var jätte nöjd med Egon. Linn skällde på mig. Jag blir stillastående och väntar om än bara en millisekund. Men det räcker för att jag ska hamna efter och då är det kört. Jag måste lära mig att våga släppa honom och även köra fullt och offensivt på träning. Tillslut fick jag till det i alla fall.

Körde lite slalomingångar från alla håll och kanter och fräschade upp minnet med lite "back" också.

Klockan rann iväg och mörkret föll och vi fick inse oss besegrade av höstens mörker. Men vi åkte därifrån båda två med ett leende på läpparna och nöjda hundar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar