måndag 25 oktober 2010

Årets första ridhusträning

Igår åkte jag och Linn till Kungälv för att träna agility i handikappmanegen. Det var bara hon och jag i den sena gruppen så vi hade hela banan för oss själv.

Jenny B visade oss banan som hon hade ritat innan hon åkte hem. En riktigt kul bana som passa både mig och Linn perfekt. Den innehöll delar som både hon och jag behövde träna på. Vi banvandrade glada i hågen och sen satte vi igång. Det gick riktigt bra och jag var sjuk nöjd när vi åkte hem.

Egons fokus blir bara bättre och bättre för varje gång vi tränar nu. Om jag ska ta om något så ska han gå fot till dit vi ska och inte springa runt och hoppa hinder och flamsa runt i tunnlar. Var lite rädd att jag skulle ta bort hans glädje och arbetsvilja genom att göra så. Men när den tanken slog mig så glömde jag att den lilla krabaten tycker att ALLT, och då menar jag verkligen ALLT, är kul. Så att gå fot brevid matte var lika kul det.

Linn hjälpte mig vid vissa delar och vilken skillnad det gör att ha någon med sig som ser vad man gör galet. Tack kompis! Det börja arta sig nu känner jag och vi är taggade inför Varberg i november.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar