måndag 4 oktober 2010

Guld på DM för Göteborgs Mix

I lördags hämtade Sarah och Combat upp oss vid halv tio. Vi skulle åka till Kungälv för att tävla DM. Jag och Egon skulle bara köra lagklassen. Jag trodde inte att vi skulle bidra med så mycket eftersom Egon har varit lite halv urflippad den senaste tiden. Träningarna har gått sjukt bra men när vi kommit ut på tävlingbanorna har han flippat ur totalt och skällt på funktionärer, tagit tunnlar och stuckit i starten. Så förhoppningarna var inte särskilt stora. Jag hade bestämt att vi bara skulle ta detta lopp som ren träning utan förväntningar.

Det var Egons första tävling i ridhus. Han var totalt GALEN när vi stod och väntade i starten. Han kastade sig i kopplet mot banan, skrek rakt ut och var mer eller mindre okontaktbar. Matte var inte helt nöjd och visste väl vad som väntade. En till disk stog på schemat...trodde jag.

Men väl inne på banan var jag stenhård. Jag hade bestämt att inte lämna honom så långt i starten utan bara gå några meter fram så vi inte skulle behöva bråka om det. Han låg jättefint! And off we went i ett hiskeligt tempo. Starten bestod av ett hopphinder, däcket och slalom på en raka. Slalomingången tog han så sjukt snyggt och det kändes bra så långt. Jag körde stenhårt hela loppet och låg på honom hela tiden vilket resulterade i ett grymt snyggt lopp och framförallt FELFRITT!!! Jag var överlycklig och gråtfärdig när jag kom i mål över min lilla prins. Tänk att man kan bli så lycklig för en sån sak hahahaha. Detta kommer jag leva på länge kan jag tala om.

Linn och Ella gick i mål först felfritt och med bra tid. Sedan var det Sarah och Combats tur, även dem gick i mål felfritt och med bra tid. Jag och Egon var tredje att starta och även vi felfria med bra tid. Michaela och Benny fjärde ut och noll fel. Vi var redan felfria igenom då fyra resultat räknades så det ända vi kunde göra nu var att förbättra vår totala tid. Nettan körde med Zitha och bättrade på tiden.

Efter en lång och nervös väntan var det dax för prisutdelning. Ingen visste något reslutat så alla lag var lika nervösa och spända. Till slut kom det....vann gjorde Göteborgs Mix!!!! Vi var hela 5 sekunder snabbare än de som kom på andra plats.

Tack alla för en kul dag och grymma prestationer. Vi är bäst!!!

2 kommentarer:

  1. Hej och hå duktiga Emma och Egon! Stort grattis! Låt oss hoppas att det sista tonårs-slyngelålders-svajet är historia inom kort. Så att ni kan gå med "full steam ahead". Fast litet tuggmotstånd ska det vara. Väl?
    Ser fram emot att se inom kort :-).
    PS. Hade din kompis bilder från DM Väst? DS

    SvaraRadera
  2. Glömde att signera... Annica, vem annars? Oraklet, kanske... ;-P

    SvaraRadera