onsdag 13 oktober 2010

Gaaaaaalen hund!!!

Idag hämtade jag och hundarna upp våra favoriter i Eklanda, Cecilia, Patric och William. Träning stod på schemat även idag.

Jag ville träna på slalomingången från helgens hoppklass. Så vi byggde upp en lite banan. William var först ut men körde en lättare variamt som småkillar gör =). Han är så himla duktig lilla Willie och söt som tusan. Det tycker för övrigt Egon med.

Prinsessan Birgit fick sig några utskällningar idag kan jag tala om. Helt fläng i bollen var han. Efter ett tag lugnade han sig och då gick det kanoners. Han har så svårt att landa och utnyttja energin på rätt sätt men det är väl förhoppningsvis en fråga om ålder.

Avslutade bra i alla fall. Man blir frustrerad när man vet vad som finns i den lilla herren och så blir allt bara pannkaka för att han rusar hejdlöst och tar de hinder som "står i vägen".

Idag var jag stenhård med att han inte fick springa runt och ta hinder hur som helst. Inget flams längre. Han förstod allvaret och kunde till och med ligga still en bit i från mig medan Cecilia körde med Patric och William.

När vi plockade bort hindrena busade Egon och William runt med Egons Herr Kanin. Dom kampade och hade sig men låg mest och suttade på varin ände. Sååå himla söta!! Egon är verkligen snäll som låter lilla William (som inte är så lite längre =P) få vara med och leka med hans absoluta favvolekis. Det kallar jag en schysst kompis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar