fredag 2 oktober 2009

Ökl med 1:a pris


Adesso Raven´s Wing, 1:a pris Ökl





Halv nio igår hämtade jag upp Cecilia, Patric, Buddy och lilla William. Vi var två ordentligt nervösa töser som åkte mot Vänersborg och våra spårprov. Väl framme satte vi igång på momangen.


Jag och bästa Egon skulle gå vårt första Ökl spårprov. Vi traskade iväg mot skogen tillsammans med domare Inger Skoglund. Egon visste vad som var på gång så fort han såg selen och linan. Han var taggad till tusen när jag satte honom vi uppsparket. Fram och kolla och hej vad det gick. Vi hade viltstörning hela vägen och under natten hade det kommit rejäla skurar. Men älskade Egon löste detta utan problem. Vid återgången snurrade han lite men löste detta ganska snabbt och skottet var "a piece of cake" sa Egon. Sista sträckan gick han verkligen klockrent och matte var stoltare än någonsin. Han är så otroligt lättläst i spåret så jag behöver aldrig fundera på om han ligger rätt.

Vi åkte hem stolta som tuppar jag och Cecilia. Egon fick ett 1:a pris och Patric klarade sitt anlagsprov. Vilka killar vi har!!!



Grattis Annica med Rosso och Janne med Bella till era 1:a pris. GO Team Adesso!!!

3 kommentarer:

  1. Grattis till Egon och dig.

    Bella med familj

    SvaraRadera
  2. Ja, GRATTIS!!!, duktiga och mångfacetterade Ekipage Egon & Emma (EEE)!!! Stoltheten rinner över här!!!

    SvaraRadera
  3. Stor Grattis från syster Komeda med bihang :)

    SvaraRadera